05 January 2010

Perche' Cosi' Noioso - Why So Stodgy, Prada.com?


Allego un articolo interessante di Kathy Horyn del NYTimes in merito all'evoluzione web 2.0 nella Moda. In riassunto, e in generale, i marchi italiani non sono innovativi (aspettano che si muovino prima i grandi marchi poi copiano), non capiscono il canale internet (quali tecnologie utilizzare e come creare una conversazione con il proprio pubblico), non sanno comunicare a livello mondiale (forse non scrivono bene l'inglese?) e i siti internet sono noiosi per un pubblico che si e' evoluto moltissimo.
Il 2010 sara' veramente l'anno della svolta nel social marketing?

I'm linking an interesting article written by Kathy Horyn of the NYTimes concerning the evolution of social media in the fashion business. In summary, and in general, italian brands are not innovative (they wait first for top brands to move then copy), they don't understand the social side of internet (which tecnologies to use and how to create a conversation with their own consumer), they don't know how to communicate on a global basis (maybe they don't write english very well) and their web sites are stodgy for a consumer who has evolved immensely.
Will 2010 really be the year social marketing makes its mark?